Addsetting

torsdag 1 december 2011

Fa-aan vad det rullar...

Jag ligger här mellan Sundsvall och Finland och rullar utav bara fan. Undrar hur jag får in min rev, med en massa lax får man hoppas?
Står i styrhytten med laptopen på instrumentbordet och spanar ut i mörkret. Den första vakaren (lysbojen) guppar på alldeles intill min utsida, måste köra upp till den då och då för att inte förlora den ur sikte...Det gamla Nifebatteriet är nästan slut och lampan syns knappt.
 - Det rullar kraftigt, sjöarna slår över båten från sidan och spolar av däck stup i kvarten... Tur att man inte lider av sjösjuka, då hade jag aldrig gått ut till havs...


Ska brygga lite kaffe nere i pentryt, har ett litet kök intill skansen, kaffebryggaren är fasthållen med ett tunt stålband och slingerskottet uppfällt runt bordet.


Om en stund är det dags att hala in den långa reven, ett tungt arbete för en ensam dum snubbe som ger sig ut i nästan storm...
Skriver mera senare när jag kommit iland och underlaget står still...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar