Addsetting

fredag 2 december 2011

Min båt tog mig tillbaka med lax i lasten...

Visst blåste det hårt ute på havet, men så högg ju också laxen...
Min rev hade snott ihop sig så som en ensam rev ofta gör. Vinden vred sig från att ha blåst från sydväst, till rakt västlig och reven drev ihop till en "snolla".
Jag drog upp den och fann att fyra stora laxar hade fastnat på krokarna. - Har lärt mig att laxen hugger bra då det går sjö och betet rör sig lockande i vattnet.
Under rensandet av fisken for jag slirande längs det hala däcket från sida till sida i rullningen, men till slut hade jag klarat av jobbet. Laxarna låg prydligt i lådan med krossad is nere i lastrummet. (Lastrummet som skall byggas om till en bostad med flera sovrum och utrymmen.)
Jag kom iland tidigt på förmiddagen, lastade fisken i bilen och åkte till restaurangen dit jag ofta levererade fångsten och med pengarna i fickan körde jag hem till duschen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar