Addsetting

söndag 4 december 2011

Dags att vinterförtöja båten.

Nu är den tiden kommen då jag ska "knyta fast" båten för vintern. Jag fiskar inte så mycket mera som förr. Men det är så många saker som ska förnyas och vad är väl inte bättre än att göra dessa jobb under vintern. Navigationsutrustningen bör ju gå igenom, till exempel. Nytt ekolod ska jag ha och kanske också en mera modern GPS kommer i fråga, den gamla har nog gjort sitt tror jag. Den gamla oljekaminen har åkt till skroten för en tid sedan, läckande och stinkande diesel, var den ju inte något att ha inombords i skansen. Eldfarlig är en understatement, den var som en tickande bomb. Sådana kaminer, alla fiskebåtar hade dom förr i tiden och många bränder har förstört inredningen eller bränt upp hela båten...Numera finns det nya sorters värmekällor att hålla varmt inombords i båtarna med. Jag har använt gasol tillfälligt, men ska byta ut det snart. Redan i vinter har jag tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar