Addsetting

onsdag 30 november 2011

Hittade en gyrokompass till billigt pris

Jag blev erbjuden en gyrokompass till ett mycket billigt pris häromdagen. Var misstänksam till en början, kanske en stulen grej... Men säljaren visade sig vara seriös och vi kom överens om att jag slår fast affären om han kan leverera kompassen.
                                                                                                     
 Den ska jag installera i stället för mitt gamla, som redan har justerats så många gånger att jag tröttnat på instrumentet. 


Idag tänker jag köra ut mot havet för att kanske få tag på en lax. Jag lägger ut en rev med etthundra krok och stannar ute till i morgon. Skarpsillen är färsk, det är bara att beta på krokarna.


God fiskelycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar